sobota, 27 października 2018

Sobota i niedziela na American Film Festival. Spotkania z twórcami filmów konkursowych

Dziś ostatnia szansa, aby spotkać się z Alexandrem Rockwellem i porozmawiać z twórcami filmów z konkursowej sekcji Spectrum. Również dzisiaj masterclass z Sarą Driver, a po dniu spędzonym w kinie – na przygotowane przez magazyn K MAG afterparty w klubie festiwalowym Surowiec.

Lenz

Spotkania
Dzień najlepiej rozpocząć od seansu Lenz (10:30) – brawurowego debiutu Alexandre’a Rockwella, tegorocznego laureata Indie Star Award. Oprócz spotkania po Lenz, reżyser weźmie udział w rozmowie z widzami także po pokazie Pokochać kogoś (Somebody to Love) o 12:45. 
Po południu zapraszamy na dyskusję z Christianem Papierniakiem i Meghan Lennox – twórcami Izzy zapieprza przez miasto (Izzy Gets the Fuck Across Town, 13:45), Danielem Laabsem, reżyserem Julesa światła i mroku (Jules of Light and Dark, 15:00) oraz Nicole Brending, autorką Dollhouse: Jak amerykańska popkultura pozbawia kobiety podmiotowości (Dollhouse: The Eradication Of Female Subjectivity in America Popular Culture) – o 17:45. Sara Driver, również wyróżniona Indie Star Award, spotka się z widzami po seansie Sleepwalk o 13:30, w ramach masterclass o 16:30 i Basquiat: nim nadeszła sława (Boom for Real: The Late Teenage Years of Jean-Michel Basquiat) o 21:00.
Przed pokazami Właściciela (The Landlord, 18:00) i Szamponu (Shampoo, 20:45) , o dziełach Hala Ashby’egobohatera retrospektywy 9. AFF – opowie Nick Dawson, znawca jego twórczości i współautor dokumentu Hal.
Dodaj napis
Filmowe perełki AFF – nie przegap jutro
9:45 – RBG, reż. Julie Cohen, Betsy West: opowieść o żywej legendzie – 85-letniej sędzinie Sądu Najwyższego USA – Ruth Bader Ginsburg – która stała się ikoną popkultury. W filmie śledzimy życie RBG – drobnej, cichej kobiety, której siła tkwi w odważnych, precyzyjnych, oszałamiająco trafnych wypowiedziach. Ginsburg poświęciła całą swoją karierę żmudnej walce z dyskryminacją ze względu na płeć, stając w obronie zarówno kobiet, jak i mężczyzn;
12:15 – Dollhouse: Jak amerykańska popkultura pozbawia kobiety podmiotowości (Dollhouse: The Eradication Of Female Subjectivity in America Popular Culture), reż. Nicole Brending: feministyczna bomba ukryta w lekkiej, zabawnej formie lalkowej animacji, satyra na amerykańską popkulturę, demaskująca podszyte mizoginią mechanizmy produkowania kobiecych gwiazd czy klisze kina dokumentalnego. Film ma swoją światową premierę na American Film Festival!;
15:15 – Powrót do domu (Coming Home), reż. Hal Ashby: co prawda Łowca jeleni jest znakomitym filmem, ale to Powrót do domu powinien być wymieniany jako jedno z czołowych dzieł prezentujących absurd wojny wietnamskiej (i wojny w ogóle). Wcielający się w głównych bohaterów Jane Fonda i Jon Voigt zostali nagrodzeni Oscarami i Złotymi Globami za swój występ, Voigt zgarnął także nagrodę dla najlepszego aktora w Cannes;
17:45 – Monrovia, Indiana, reż. Frederick Wiseman: nestor amerykańskiego kina dokumentalnego wyrusza na prowincję, gdzie z właściwą sobie wnikliwością przygląda się codziennemu życiu w tytułowym miasteczku. Choć Wiseman wielokrotnie demonstruje absurdalne poczucie humoru w stylu Formana czy Piwowskiego, jego celem nie jest bynajmniej stworzenie efektownej karykatury. Intencją reżysera jest próba opisania specyfiki małomiasteczkowej mentalności;
21:15 – Ostatnie zadanie (The Last Detail), reż. Hal Ashby: na ten film zabierzcie ze sobą swojego najlepszego przyjaciela. Tym razem Ashby rozprawia się ze stereotypowymi wzorcami „prawdziwego mężczyzny”, tworząc wybitnie zabawną opowieść o sile przyjaźni. Na pierwszym planie Jack Nicholson jako marynarz z legendarnym wąsem.
informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szkicownik Stanisława Witkiewicza zabytkiem miesiąca w Muzeum Podlaskim w Białymstoku

Zabytkiem miesiąca w maju jest Szkicownik Stanisława Witkiewicza, Obiekt do końca miesiąca można oglądać w białostockim Ratuszu.  Z tych pra...

Popularne posty