poniedziałek, 30 października 2017

WROSTJA 2014: Mistrzowskie monodramy

Znakomite aktorstwo, dobry tekst i przekonanie, że najważniejsze są człowiek i osobowość artysty. Tak można by podsumować tegoroczną odsłonę festiwalu WROSTJA.


logo festiwalu

Odbywające się od 1966 roku Wrocławskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora mają mają tak długą tradycję, że mogłyby stać się skostniałą imprezą dla wtajemniczonych. Tak się jednak nie stało i odkąd sięgam pamięcią, zainteresowanie monodramami nie słabnie, lecz nasila się. Sama z ochotą uczestniczę w tych wspaniałych teatralnych prezentacjach. Zachowało się w nich bowiem to, co w sztuce aktorskiej esencjonalne: znakomite aktorstwo, dobry tekst i przekonanie, że najważniejszy jest jednak człowiek. W ostatecznym rozrachunku liczy się jednak przede wszystkim osobowość artysty.
Tegoroczny program obejmował zarówno prezentacje monodramów, jak też część konkursową(OFTJA). Odbyły się także dwa pokazy mistrzowskie: Doroty Stalińskiej i Joanny Szczepkowskiej. Wyjątkowo pojawił się także teatr radiowy, któremu poświęcono sesję skoncentrowaną na pracy aktora w teatrze Polskiego Radia. Uczestniczyli w niej Janusz Kukuła – dyrektor i główny reżyser Teatru Polskiego Radia oraz red. Jacek Wakar – krytyk teatralny, red. Polskiego Radia Wrocław.
Jak co roku promowano nową publikację z serii ”Czarna książeczka z Hamletem”, tym razem poświęconą Bogusławowi Kiercowi.
A oto recenzje wybranych spektakli:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jubileuszowa Gala Muzyki Poważnej Fryderyk 2024

Od baroku po współczesność, od muzyki kameralnej po symfoniczną i koncertującą, od klasyki muzyki poważnej po lżejsze brzmienia z Ameryki Po...

Popularne posty