środa, 2 maja 2018

Tłumy w Imparcie i na Placu Społecznym – zakończył się 54. Jazz nad Odrą

Za nami pięć dni i nocy wypełnionych znakomitą muzyką – 54. festiwal Jazz nad Odrą przeszedł do historii. Wyjątkowość tegorocznej edycji polegała – poza niezwykle bogatym i zróżnicowanym programem – również na nowej formule. Plenerowy piknik jazzowy przyciągnął tysiące wrocławian, którym oprócz jazzu pod chmurką organizatorzy zapewnili szereg atrakcji.


Strefa chillout Plac Społeczny, fot. Dunvael Photography
Beata Przybytek_fot. Dunvael_Photography
Krystyna Stańko, fot. Dunvael_Photography
Przestrzeń przed Impartem od 28 do 30 kwietnia została podzielona na strefy: w gastronomicznej z bogatą ofertą kulinarną rządziły Gastro Nocki, w rekreacyjnej można było oderwać się od ziemi dzięki wzlotom balonem połączonym z silent disco w jazzowej konwencji, a w plenerowej posłuchać improwizacji finalistów tegorocznego konkursu na Indywidualność Jazzową oraz jazzowych setów najlepszych wrocławskich DJ-ów.

Kulminacją koncertów w Imparcie oraz wydarzeń w strefie plenerowej był Światowy Dzień Jazzu Polskiego. 30 kwietnia na czterech scenach usłyszeliśmy ponad 40 godzin muzyki m.in. kultowe Laboratorium, które hipnotyzowało publiczność w sali teatralnej, wspaniałe wokalistki jazzowe – Sabinę Meck, Beatę Przybytek i Krystynę Stańko, energetyczne folkowe dźwięki od Odpoczno i finałowy koncert Mitch & Mitch (ze spontanicznym, gościnnym udziałem Leszka Możdżera), który dodatkowo transmitowany był na żywo w radiowej Trójce.

54. Jazz nad Odrą to także edycja pod znakiem nagród. Przede wszystkim poznaliśmy nową Indywidualność Jazzową – Grand Prix w wysokości 25 tys. złotych ufundowane przez Prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza otrzymał Weezdob Collective. Laury posypały się także w stronę uczestników i… organizatorów festiwalu. Już pierwszego dnia festiwalu oficjalnie odebraliśmy od redakcji Jazz Forum tytuł najlepszego festiwalu jazzowego, a Leszek Możdżer, dyrektor artystyczny Jazzu nad Odrą, odebrał nagrodę dla najlepszego kompozytora roku. Kolejnego dnia dziennikarze Jazz Forum znów pojawili się na scenie, by wręczyć zespołowi EABS nagrodę Jazz Top 2017 w kategorii "Nowa nadzieja" i "Zespół elektryczny".



Leszek Możdżer, fot. Dunvael Photography
Nie zabrakło też wyjątkowych, specjalnie na tę okazję przygotowanych, muzycznych spotkań. Trzech utytułowanych muzyków Eddie Daniels, Leszek Możdżer i Darek Oleszkiewicz zagrało znakomity koncert na klarnet, piano i kontrabas. Adam Jarzmik Quintet, zeszłoroczny laureat konkursu na Indywidualność Jazzową wystąpił z wybranym przez siebie gościem – do składu dołączył Mike Moreno, jeden z najciekawszych gitarzystów współczesnego jazzu. Darka Oleszkiewicza można było podziwiać ponownie wraz z Kei Akagi Quartet, czyli projekcie jazzowym z Dalekiego Wschodu. Nie zabrakło także długich i gorąco oklaskiwanych jam sessions w klubie Autograf. Mamy nadzieję, że zaowocowały one nowymi pomysłami, na jazzowe projekty, które zasilą program jubileuszowej 55. edycji Jazzu nad Odrą.

informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powrót Orfeusza - koncert pamięci Andrzeja Markowskiego w setną rocznicę urodzin w NFM /zapowiedź/

29 listopada o 19.00 Narodowe Forum Muzyki zaprasza na koncert NFM Filharmonii Wrocławskiej pod batutą maestra Jacka Kaspszyka, poświęcony p...

Popularne posty