W czwartek 1 kwietnia rozpoczyna się Festiwal Misteria Paschalia 2021, czyli jeden z największych przeglądów muzyki dawnej w Europie – nierozerwalnie związany z tematyką sakralną Wielkiego Tygodnia i Świąt Wielkiej Nocy. Radiowa Dwójka – patron medialny wydarzenia – zaprasza na koncerty wybitnych artystów nurtu historycznego wykonawstwa. Transmisje codziennie na antenie Programu 2, a wybrane koncerty – w formie streamingu wideo – na stronie internetowej i Facebooku stacji.
- piątek, 2 kwietnia, godz. 16.00 – retransmisja koncertu otwarcia z 1 kwietnia z Ritterhaus Bubikon (Szwajcaria) pt. Cantrix. Wykonawcy: Ensemble Peregrina (CH) pod kierunkiem Agnieszki Budzińskiej-Bennett (PL). Muzyka hiszpańskich żeńskich klasztorów królewskich w Sigenie (szpitalniczki) i Las Huelgas (cysterki).
- sobota, 3 kwietnia, godz. 15.00 – retransmisja koncertu z 2 kwietnia z Teatro Fraschini (Pawia, Włochy). W programie: Mattutino de’ Morti Davide Pereza – najważniejsze dzieło muzyczne XVIII wieku w Portugalii oraz antyfony Salve Regina i In paradisum deducant te angeli w opracowaniu Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego z jego Conductus funebris.
- sobota, 3 kwietnia, godz. 20.00 – transmisja z Kopalni Soli „Wieliczka”: Pasiones de España; medytacyjny koncert skupiony wokół celebracji tajemnicy Wielkanocy. Wystąpią Mariana Flores (sopran) oraz Mónica Pustilnik (lutnia).
- niedziela, 4 kwietnia, godz. 18.00 – transmisja z Centrum Kongresowego ICE w Krakowie: Koncert Carmina latina – muzyka polifoniczna XVI i XVII wieku z Ameryki Łacińskiej. Artyści: Mariana Flores (sopran), Leandro Marziotte (kontratenor), Emiliano Gonzalez Toro (kontratenor), Matteo Bellotto (bas), Namur Chamber Choir, Cappella Mediterranea, Leonardo García Alarcón (dyrygent).
- poniedziałek, 5 kwietnia, godz. 18.00 – transmisja z Centrum Kongresowego ICE w Krakowie: Koncert finałowy Vivaldi e Handel: Arie e concerti, czyli wybór arii dwóch wybitnych kompozytorów okresu baroku. Wystąpią: Natalia Kawałek (mezzosopran), Paweł Gajewski, Marian Magiera (trąbka), Capella Cracoviensis na historycznych instrumentach; Robert Bachara (prowadzenie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz