Osobista droga Alina Bozbiciu, urodzonego w rewolucyjnym roku 1989, zbiegła się w czasie z latami głębokich przemian w Rumunii w czasach postkomunistycznych. Jego własne doświadczenie transformacyjne stanowi fundament osobistej mitologii, w której rzeczywistość i wyobraźnia przenikają się i łączą w magicznych instalacjach wizualnych, które zacierają różnice między tym, co realne, a tym, co nierealne.
Alin Bozbiciu, Black Hunter, 2018, oil on canvas, 65 x 45 cm, private collection, Romania |
W swoich rozbudowanych kompozycjach artysta nieustannie przeskakuje pomiędzy światem
rzeczywistym a wyobrażonym przez samego siebie, czerpiąc z odniesień z historii sztuki, mitologicznych tropów i teatralnych obrazów. Swoimi przejmującymi artystycznymi wypowiedziami egzystencjalnymi na temat współczesnego doświadczenia, Alin Bozbiciu wyraża symboliczny dyskurs, który wykracza poza granice reprezentacji i malarstwa figuratywnego. Artysta nie podchodzi do mimesis jako jednej z form realizmu, zamiast tego podkreślając ambiwalencję tej koncepcji w poszukiwaniu nowego wizualnego rozwiązania tego, w jaki sposób nasz świat zdominowany przez obrazy powinien być przedstawiany w czasach współczesnych.
Alin Bozbiciu, The Escape from Paradise, 2018, oil on canvas, 306 x 220 cm, private collection Argentina |
Poprzez serię introspekcyjnych i onirycznych kompozycji, artysta próbuje wyjść poza tradycyjną percepcję czasu i przestrzeni, podkreślając jednocześnie nieskończone możliwości malarstwa jako środka do przedstawienia wielu aspektów ludzkiego bytu i współczesnego doświadczenia. Łącząc przedstawienia aniołów lub innych wyimaginowanych postaci inspirowanych barokiem z wizerunkami ciał ludzkich w ruchu rytualnym, artysta zmusza widzów do zanurzenia się w wyimaginowanym świecie o poetyckim wymiarze, w którym dominuje mit i metafora. Spontaniczność jego malarskiego gestu podkreśla dynamikę pomiędzy miękką, ograniczoną paletą barw a żywymi, ciemniejszymi kolorami, oferując uniwersalną i odświeżającą perspektywę dla malarstwa.
Alin Bozbiciu, fot. organizatorów |
Rumunii. W 2018 roku Alin Bozbiciu zaprezentował swoją drugą solową wystawę „Teatr jako życie [Theatre as Life]" w Galerii Untilthen w Paryżu i uczestniczył w wystawie „Czas jako gra człowieka [Time is the Game of Man]”, drugiej edycji letniego projektu „Art of the Treasure Hunt” w regionie Chianti we Włoszech, zainicjowanego przez Luziah Hennessy. Kuratorem projektu była Kasia Redzis, starsza kurator galerii Tate Liverpool. Jego prace stanowią część wielu ważnych kolekcji prywatnych w całej Europie, między innymi w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Portugalii, Niemczech, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, oraz na całym świecie, w krajach takich jak Korea Południowa, Tajwan, Chiny i Japonia.
Alin Bozbiciu, Untitled (Study for _Reverence_), 2018, oil on canvas, 52 x 47 cm |
Alin Bozbiciu
Mimesis: (Prze)twarzanie rzeczywistości
17 listopada – 16 grudnia 2018 r.
GALERIA DWORCOWA
I piętro
Dworzec Główny PKP we Wrocławiu
J. Piłsudskiego 105
Wrocław
Godziny otwarcia galerii:
wtorek – czwartek 15:00-20:00
piątek – niedziela 11:00 – 18:00
Organizatorzy:
Fundacja All That Art., Strefa Kultury Wrocław
Partnerzy: mia ART GALLERY, MB Art Agency, Sleepwalker.pl
Projekt kulturalny współfinansowany przez Narodową Fundację Kulturalną (Rumunii)
Alin Bozbiciu, Untitled (The Search), 2017, oil on canvas, 155 x 106 cm |
informacja prasowa
Wywiad z asystentką kuratorki wystawy - Darią Bojan znajdziecie TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz