Dolnośląskie Centrum Filmowe zaprasza na projekcje filmów nominowanych do Nagrody Publiczności LUX, pokaz specjalny filmu "Przeminęło z wiatrem", film dokumentalny Leonardzie Cohenie, "Do widzenia, do jutra" ze Zbyszkiem Cybulskim w ramach "Krótkiej historii polskiego kina" i wiele innych atrakcji.
WYDARZENIA
Pokaz filmów nominowanych do Nagrody Publiczności LUX | 23-25 kwietnia
Po raz kolejny w kinach należących do Dolnośląskiego Centrum Filmowego wraz z Biurem Parlamentu Europejskiego we Wrocławiu organizujemy pokaz filmów nominowanych do Nagrody Publiczności LUX. W tym roku walczy o nią pięć filmów, które tworzą eklektyczną mieszankę tematów, podejść i wizualnych przeżyć: „Alcarràs”, „Blisko”, „Błędny ognik”, „Gorące dni”, „W trójkącie”. Napisy do nich zostały przetłumaczone na 24 języki urzędowe UE.
Bezpłatne wejściówki do odbioru w kasach biletowych kina DCF od piątku 14 kwietnia! Limit 2 wejściówki na osobę na film.
POKAZY SPECJALNE
"Przeminęło z wiatrem" |
Z okazji setnej rocznicy założenia wytwórni Warner Bros. pokażemy 10 klasyków światowego kina, które narodziły się w wytwórni braci Warner. Zaczniemy 27 kwietnia od tytułu legendy, który zna chyba każdy, choćby ze słyszenia – „Przeminęło z wiatrem”. O prawa do sfilmowania słynnej powieści Margaret Mitchell biły się największe wytwórnie, a jego ekranizacja uznawana jest powszechnie niemal za ideał! W 1939 r. arcydzieło Davida O. Selznicka, zdobywca Nagrody Akademii®, olśniło publiczność i zdefiniowało czym powinien wyróżniać się hollywoodzki hit: odważnym filmowaniem, pełnym rozmachu, pasji, dramatu i ponadczasowego romansu.
Film zdobył 14 nominacji do Oscara i aż 9 statuetek: w tym dla najlepszego filmu, za role aktorskie dla Vivien Leigh i Hattie McDaniel (pierwsza Afro-Amerykanka), reżyserię, scenariusz, scenografię, montaż, zdjęcia i twórcze wykorzystanie taśmy barwnej.
27 kwietnia | godz. 18:00
Hallelujah: Niezwykła historia kultowej ballady Leonarda Cohena | reż. Dayna Goldfine i Dan Geller | USA 2021
Ballada, którą nasze dzieci doskonale znają ze „Shreka”, wcześniej podzieliła los wielu niekwestionowanych arcydzieł świata: początkowo ją odrzucono, a teraz jest znana na całym świecie. Ten kinowy dokument muzyczny opowiada nie tylko historię samego Leonarda Cohena, kanadyjskiego poety i barda, ale przede wszystkim jego chyba najbardziej znanego utworu: „Hallelujah”. Skomplikowane dzieje tej ballady zainteresują na pewno polskich fanów i fanki Cohena.
W filmie pokazano niepublikowane dotąd materiały, w tym nagrania, wywiady, notatki, pamiętniki. Udokumentowano też cały proces tworzenia „Hallelujah”. Pokazano drogę, jaką przebył ten utwór, by stać się obecnie kultową kompozycją. Podczas seansu usłyszymy wiele różnych wykonań „Hallelujah”. Udajmy się razem w poetycko-muzyczną podróż po świecie Leonarda Cohena i jego ballady „Hallelujah”!
Reżyseria: Dayna Goldfine i Dan Geller
Czas trwania: 115 minut
Napisy: polskie
22, 29 kwietnia | godz. 18:00 oraz 7 maja | godz. 16:00
PREMIERY OD 21 KWIETNIA 2023
Beau się boi. Bo życie go przytłacza. Bo świat jest niebezpieczny. Bo każdy ciągle czegoś od niego chce. Bo mamie będzie przykro, jak nie przyjedzie w odwiedziny, a on by wolał siedzieć w wannie. Niewyobrażalny splot zdarzeń zmusza go jednak do konfrontacji z własnymi lękami. Po drugiej stronie jego strachów czeka prawdziwe życie i niezwykła, widowiskowa, pełna przygód podróż.
„Bo się boi” to szalona, szokująca i nieodparcie śmieszna czarna komedia o tym, jak pokonać lęk, wziąć życie w swoje ręce i stać się bohaterem własnej historii. W pełni autorska wizja jednego z najbardziej interesujących współczesnych reżyserów, Ariego Astera, z Joaquinem Phoenixem („Joker”, „Ona”) w swojej najbardziej zaskakującej roli. Studio A24, które stoi za sukcesami takich produkcji, jak „Wszystko wszędzie naraz”, „C’mon C’mon” czy serialu „Euforia”, obdarzyło Astera nie tylko pełnym zaufaniem, ale i najwyższym w historii firmy budżetem. Twórca kultowych „Dziedzictwo. Hereditary” i „Midsommar. W biały dzień” zrealizował dzięki temu najbardziej osobisty film, który pozwolił mu w pełni podzielić się z widzami swoimi lękami, wizją świata, a przede wszystkim – swoim unikalnym poczuciem humoru. Za kamerą w najnowszym filmie Astera ponownie stanął Paweł Pogorzelski.
Ari Aster zdefiniował na nowo współczesny horror – teraz czas na komedię. Czy naprawdę myślicie, że wszystko już w kinie widzieliście?
Roving woman | reż. Michał Chmielewski | Polska, USA, 2022
Sara po burzliwej awanturze z chłopakiem traci dom i środki do życia. Zdesperowana kradnie samochód, który staje się jej jedynym schronieniem. Odkrywając jego zawartość, zakochuje się we właścicielu pojazdu i postanawia go odnaleźć. Wyrusza w podróż przez amerykańskie pustkowia, która pozwoli jej przewartościować życiowe pragnienia i priorytety.
Film „Roving Woman” luźno inspirowany jest historią tajemniczego zniknięcia artystki Connie Converse w latach 70. To pełnometrażowy debiut fabularny Michała Chmielewskiego, który jest także współautorem scenariusza razem z Leną Górą. W rolach głównych występują Lena Góra („Król”) i nominowany do Oscara John Hawkes („Do szpiku kości”). W filmie gościnnie pojawia się też Chris Hanley – amerykański producent takich kultowych produkcji, jak m.in. „American Psycho”, i „Spring Breakers”. Producentem wykonawczym jest legendarny reżyser Wim Wenders („Niebo nad Berlinem”).
OBSADA
Lena Góra, John Hawkes, Chris Hanley
REŻYSERIA: Michał Chmielewski
CYKLE
DKF „Centrum”
24.04 | Do widzenia, do jutra | reż. Janusz Morgenstern (1960) | 80’
(Pokaz w ramach projektu „Krótka historia polskiego kina”)
Seanse w każdy poniedziałek o godz. 19:00 | Bilety: 16 zł
Filmowy Klub Seniorów
25.04. | Paryż na bosaka| reż. Dominique Abel, Fiona Gordon, Belgia, Francja 2016
Seanse w każdy wtorek o godz. 12:00 | Bilety: 16 zł
ZAPOWIEDZI
Osiem gór | reż. Felix Van Groeningen, Charlotte Vandermeersch | Włochy, Belgia, Francja, 2022
Uporządkowane życie Fiony (Gordon) zakłóca pewnego dnia pełen rozpaczy list od mieszkającej w Paryżu 88-letniej ciotki Marthy. Fiona wskakuje w pierwszy samolot do Europy. Na miejscu odkrywa, że Martha zniknęła. W lawinie spektakularnych katastrof poznaje Doma, uprzejmego, ale denerwującego kloszarda, który nie chce jej zostawić w spokoju. Z czasem przestaje jej to przeszkadzać… Burleskowy, sfilmowany w fantazyjnym, charakterystycznym dla duetu Abel i Gordon stylu Paryż na bosaka, wykorzystuje humor, żeby opowiedzieć o najistotniejszych sprawach, takich jak miłość, wolność wyboru i solidarność.
Seanse w każdy wtorek o godz. 12:00 | Bilety: 16 zł
informacja prasowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz