W najbliższą niedzielę, 12 listopada, zapraszamy na pokazy przedpremierowe trzech przebojów ostatniej edycji festiwalu Nowe Horyzonty: "Club Zero" Jessiki Hausner, "Czterech córek" Kaouther Ben Hani oraz "Powoli" Mariji Kavtaradze. Na kinowych ekranach pojawią się także "Saint Omer" Alice Diop, Vortex Gaspara Noego i "Niedźwiedzie nie istnieją" Jafara Panahiego.
|
Club Zero, reż. Jessica Hausner |
Nowohoryzontowe doznania czekają Was m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdyni, a wszystko to z okazji Europejskiego Dnia Kina Artystycznego, organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Kin Art-House’owych (CICAE), przy wsparciu Sieci Kin Europejskich Europa Cinemas oraz polskiego Stowarzyszenia Kin Studyjnych. Bilety na poszczególne seanse są już dostępne w sprzedaży.
Club Zero, reż. Jessica Hausner
Do prywatnej szkoły przybywa pani Novak (znakomita Mia Wasikowska) prowadząca zajęcia o świadomym odżywianiu. Bezgranicznie ufający jej uczniowie rozpoczynają kolejne odważne eksperymenty, które coraz bardziej się oddalają od bezpiecznych, zdrowych, proekologicznych praktyk w rodzaju „mindful eating”. Hausner rozciąga swój film między zabawną i ostrą jak brzytwa satyrę a wstrząsający thriller. Tworzy opowieść o zawodnym systemie edukacji, egoistycznych rodzicach, a także zblazowanych i odklejonych od świata wyższych sferach – ten wątek miejscami przypomina szalony spin-off W trójkącie. Club Zero mówi również o sztuce manipulacji i potrzebie bycia częścią społeczności – za wszelką cenę. Jak to u Hausner bywa, film jest wyrafinowany formalnie – każdy kadr perfekcyjnie skomponowano, a kolory w absolutnie każdej scenie są precyzyjnie dobrane.
Cztery córki (Four Daughters), reż. Kaouther Ben Hania
Jedna z największych niespodzianek tegorocznego konkursu głównego w Cannes, będąca połączeniem fabuły, dokumentu, policyjnej rekonstrukcji i psychodramy. Ta zaskakująca forma pozwala jednej z najbardziej uznanych reżyserek tunezyjskiego kina Kaouther Ben Hani (jej Człowiek, który sprzedał swoją skórę był nominowany do Oscara) zanurkować głęboko w zbanalizowanej przez media historii. Bohaterką jest Olfa (we własnej osobie, ale czasem zastępowana na ekranie przez aktorkę Hind Sabri), pochodząca z nizin matka czterech córek. Dwie najmłodsze występują w filmie, zniknięcie dwóch najstarszych (wcielają się w nie aktorki) jest tematem pasjonującego „śledztwa”. Ben Hania tropi siłę problematycznego międzypokoleniowego kobiecego przekazu, wydobywa na światło dzienne powszechnie akceptowaną domową i systemową przemoc, punktuje sposób, w jaki pozornie odległe przemiany polityczne kształtują los jednostek. Poruszające, niekiedy konfrontacyjne, z pewnością prowokacyjne i szalenie odważne Cztery córki są również wyznaniem wiary w siłę, wytrwałość i solidarność kobiet.
Powoli (Slow), reż. Marija Kavtaradze
Jeden z największych przebojów ostatnich Nowych Horyzontów (i nie jest to puste marketingowe hasło: film cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że w trakcie festiwalu zostały wprowadzone dodatkowe pokazy do programu).
Nagrodzony za reżyserię na Sundance film Mariji Kavtaradze to zmysłowa i prowokacyjna love story, jakiej jeszcze na ekranach nie było. Dawno nie było też na nich duetu, między którym tak iskrzy. Elena jest tancerką, a Dovydas tłumaczem języka migowego. Oboje pracują ciałem, szukając najlepszego sposobu, by wyrazić – tańcem i ruchem dłoni – najsubtelniejsze sensy i najgłębsze emocje. Wydają się dla siebie stworzeni, ale Powoli zamiast happy endu wybiera status: „To skomplikowane”. Bo Elena uwielbia seks, a Dovydas mógłby się bez niego obejść. Pełni najlepszych chęci sprawdzają więc, czy da się kochać, nie pożądając. Film Kavtaradze śmiało podejmuje temat nowych modeli relacji, to kino namiętne i pełne pasji, które jest popisem zarówno świetnej reżyserii, jak i aktorskiej chemii.
Harmonogram pokazów | 12 listopada
Bydgoszcz, Kino Orzeł, Powoli, godz. 13:45
Bytom, BCKino, Cztery córki, godz. 15:00 oraz Powoli, godz. 17:00
Ciechanów, Łydynia, Club Zero, godz. 16:00; Cztery córki, godz. 18:00; Powoli, godz. 20:00
Częstochowa, Iluzja, Powoli, godz. 20:30
Elbląg, Światowid, Club Zero, godz. 17:15
Gdynia, Gdyńskie Centrum Filmowe, Cztery córki, godz. 16:40; Club Zero, godz. 17:40; Powoli, godz. 18:50
Gorzów, 60 krzeseł, Powoli, godz. 18:00
Jelenia Góra, Lot, Powoli, godz. 20:30
Katowice, Światowid, Club Zero, godz. 18:30 oraz Powoli, godz. 20:30
Kielce, Fenomen, Club Zero, godz. 19:15
Konin, Oskard, Powoli, godz. 19:30
Kraków, Sfinks, Cztery córki, godz. 19:15
Kraków, Mikro, Cztery córki, godz. 19:00
Kraków, Paradox, Powoli, godz. 18:00 oraz Club Zero, godz. 20:15
Lublin, Bajka, Club Zero, godz. 13:45 i 20:15; Cztery córki, godz. 15:45; Powoli, godz. 18:00
Oborniki Śląskie, Astra, Powoli, godz. 18:00 oraz Cztery córki, godz. 20:00
Opole, Meduza, Niedźwiedzie nie istnieją, godz. 18:00 oraz Saint Omer (godzina zostanie wprowadzona niedługo)
Płock, Przedwiośnie, Powoli (godzina zostanie wprowadzona niedługo)
Poznań, Rialto, Powoli, godz. 19:00
Poznań, Pałacowe, Powoli, godz. 16:00 oraz Club Zero, godz. 20:15
Poznań, Muza, Cztery córki, godz. 16:15; Powoli, godz. 18:15; Club Zero, godz. 20:15
Rzeszów, Zorza, Cztery córki, godz. 18:30; Club Zero, godz. 20:30 oraz Saint Omer (godzina zostanie wprowadzona niedługo)
Słupsk, Rejs, Powoli, godz. 18:00
Szczecin, Zamek, Club Zero, godz. 14:30; Powoli, 17:00 oraz Cztery córki, godz. 19:15
Wałbrzych, Apollo, Powoli, godz. 19:30
Warszawa, U-jazdowski, Cztery córki, godz. 18:00 oraz Powoli, godz. 20:15
Warszawa, Kinoteka, Powoli, godz. 17:00
Warszawa, Stacja Falenica, Powoli, godz. 17:45 oraz Vortex (godzina zostanie wprowadzona niedługo)
Warszawa, Atlantic, Club Zero, godz. 13:40; Cztery córki, godz. 18:00; Powoli, godz. 20:15
Warszawa, Wisła, Powoli, godz. 20:15
Wieluń, Wieluński Dom Kultury, Club Zero (godzina zostanie wprowadzona niedługo)
Włoszczowa, Muza, Cztery córki, 13:05 i 15:05 oraz Powoli, godz. 19:05
Wrocław, Dolnośląskie Centrum Filmowe, Powoli, godz. 18:15
informacja prasowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz