czwartek, 24 maja 2018

7 FILMÓW Z DOC LAB POLAND NA 58. Krakowskim Festiwalu Filmowym

W konkursach 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego można będzie zobaczyć filmy dokumentalne, rozwijane w ramach wcześniejszych edycji DOC LAB POLAND i spotkać ich twórców. Jeden z filmów: „Koncert na dwoje” Tomasza Drozdrowicza będzie także festiwalowym filmem otwarcia.



W najbliższy poniedziałek 28 maja w Krakowie rozpocznie się druga sesja DOC LAB POLAND 2018 – największego w Polsce programu konsultacji, prezentacji i promocji projektów filmów dokumentalnych. W ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego zorganizowane zostaną publiczne prezentacje projektów DOCS TO START (w fazie rozwoju) oraz DOCS TO GO! (w fazie montażu). Zaplanowane po nich indywidualne spotkania z producentami, przedstawicielami funduszy filmowych, instytucji wspierających produkcję filmową, światowych festiwali, stacji telewizyjnych oraz agentami sprzedaży mają doprowadzić do nawiązania kontaktów, dystrybucji bądź wsparcia produkcji projektów uczestniczących w programie. W krakowskiej sesji będą uczestniczyły w sumie 22 projekty: 14 w STARCIE oraz 8 w GO. Spośród nich zostaną wybrani laureaci nagród DOC LAB POLAND 2018.

„Koncert na dwoje” Tomasza Drozdrowicza będzie także festiwalowym filmem otwarcia.


Kadr z filmu otwarcia 58. KFF „Koncert na dwoje” reż. Tomasz Drozdowicz,
prod. Beata Hyczko

Nagrody zostaną wręczone w sobotę, 2 czerwca, podczas gali zakończenia 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego Będą to: Nagroda HBO w wysokości 10 000 zł na rozwój filmu, Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego - bon na usługi produkcyjne o wartości 30 000 zł, Nagroda Coloroffon – bon na usługi postprodukcyjne w wysokości 25 000 zł, Nagroda Lightcraft – bon na usługi postprodukcyjne w wysokości 15 000 zł oraz wyróżnienia: Wyróżnienie European Documentary Network – zaproszenie na pitching Lisbon Docs, Wyróżnienie DOK Leipzig - zaproszenie na Co-pro Meetings w Lipsku, oraz Wyróżnienie Institute of Documentary Film w Pradze – zaproszenie na East Doc Platform.


Dodatkowym, odrębnym elementem będzie Market Koprodukcyjny dla kolejnych 40 producentów z Polski i zagranicy. 30 maja w Krakowskim Parku Technologicznym odbędzie się szereg indywidualnych spotkań koprodukcyjnych oraz dyskusje panelowe na temat współpracy z kinematografią niemiecką i francuską, współpracy z Arte oraz TVP, a także prezentacja Women Make Movies.

O PROGRAMIE

DOC LAB POLAND to program rozwoju projektów dla filmowców-dokumentalistów mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Pierwszym elementem są intensywne warsztaty reżyserskie, producenckie, poświęcone promocji, strategiom dystrybucyjnym i festiwalowym etc. Wśród polskich tutorów znaleźli się do tej pory m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, Wojciech Staroń, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Jarosław Kamiński i Rafał Listopad. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, Brigid O’Shea – specjalistka strategii festiwalowej dla projektów dokumentalnych, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jäger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.

Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Industry Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO – z selekcjonerami festiwalowymi i potencjalnymi kupcami i dystrybutorami filmu. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymają nagrody. W zeszłym roku pula nagród finansowych i rzeczowych przekroczyła 60 tysięcy złotych.


Filmy rozwijane i konsultowane w ramach trzech poprzednich edycji DOC LAB POLAND są prezentowane na ważnych światowych imprezach filmowych. Zeszłoroczny uczestnik DOC LAB POLAND, film „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (prod. Małgorzata Zacharko i Matthias Miegel) otrzymał nagrodę dla najlepszego filmu dokumentalnego o kinie na 74. Festiwal Filmowym w Wenecji. „Miss Holocaust” w reżyserii Michaliny Musielak (produkcja: Karolina Galuba i Małgorzata Małysa z Furia Film) miał premierę na 67. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Berlinale. W prezentacjach DOCS TO GO! wzięły też udział: nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej i wyróżniony Orłem 2018 „21 x Nowy Jork” Piotra Stasika oraz „Komunia” Anny Zamęckiej, która zdobyła EFA. W zeszłym roku aż pięć polskich filmów na najważniejszym europejskim festiwalu dokumentalnym IDFA to projekty po DOC LAB POLAND, a od trzech lat jedyne projekty na DOK Leipzig Market – to absolwenci programu.

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem sesji krakowskiej – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym. Partnerami edycji 2018 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, FINA Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Centrum Łowicka, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Krakowski Klaster Filmowy, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, kancelaria MKZ Partnerzy, ColorOffOn, Lightcraft, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Partnerami Marketu Koprodukcyjnego są: Krakowski Park Technologiczny i Telewizja Polska S.A.

informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szkicownik Stanisława Witkiewicza zabytkiem miesiąca w Muzeum Podlaskim w Białymstoku

Zabytkiem miesiąca w maju jest Szkicownik Stanisława Witkiewicza, Obiekt do końca miesiąca można oglądać w białostockim Ratuszu.  Z tych pra...

Popularne posty