czwartek, 22 czerwca 2023

Święto Muzyki oraz nowości w Operze Wrocławskiej

 Pragniemy podzielić się z Państwem wrażeniami z wczorajszego koncertu, a także zaprosić na najbliższe spektakle baletowe. Zapowiadamy nadchodzący sezon artystyczny.

Opera Wrocławska, fot. materiały prasowe

Święto Muzyki za nami!

Artyści Opery Wrocławskiej skradli serca wspaniałej publiczność, zebranej wczoraj (21 czerwca) na ulicy Świdnickiej, fragmentami z najsłynniejszych dzieł operowych. Nie zabrakło arii z Carmen, Don Giovaniego czy Cyganerii. Zabrzmiała także m.in. uwertura do Nabucco oraz słynne Va pensiero

Serdecznie dziękujemy Solistom, Chórowi, Baletowi i Orkiestrze Opery Wrocławskiej pod batutą Adama Banaszaka – to oni sprawili, że wczorajszy wieczór był tak wyjątkowy.

Opera Wrocławska, fot. materiały prasowe

Prawdziwą niespodzianką dla wszystkich zgromadzonych była zapowiedź najnowszej premiery – opery Czarodziejski Flet: Breslau, którą przedstawił na telebimie sam Marek Krajewski – ceniony pisarz, autor znanych kryminałów. Stworzył on nowe dialogi do opery Mozarta, a w samej sztuce pojawi się znana literacka postać – Eberhard Mock.

Jak bardzo tajemnice Breslau lat dwudziestych ubiegłego wieku odzwierciedlają świat bohaterów jednego z najbardziej enigmatycznych dzieła w historii opery? Odpowiedź już 1 października!

Nowy repertuar

Święto Muzyki było także okazją do zapoznania się z repertuarem na nowy sezon artystyczny.

Oprócz opery Czarodziejski Flet: Breslau na deskach teatru wystawione zostaną również inne dzieła, m.in. Madame Butterfly, Halka, Poławiacze pereł czy Faust.

Baletowy weekend

W najbliższy weekend 23, 24 oraz 25 czerwca zapraszamy do Opery Wrocławskiej na Tryptyk baletowy – Flight, Bolero i Elsa Canasta!

Flight w choreografii Małgorzaty Dzierżon powstał w 2016 r. w Wielkiej Brytanii na 90. rocznicę najstarszego w tym kraju zespołu tańca - Rambert. Był częścią programu Współcześni, prezentującego po raz pierwszy na dużą skalę trzy prace nowego pokolenia choreografów. Flight to próba przedstawia potrzeby ruchu, zmiany, cykliczności jaką można zaobserwować w naturze, jak i stanów emocjonalnych, które towarzyszą ludziom, którzy znajdują się na granicy, gdzieś "pomiędzy" - w drodze, w oczekiwaniu, w poszukiwaniu. Inspiracją jest tematyka migracji, utwór nie podejmuje jednak tematu w kontekście politycznym.

Bolero w choreografii Meryl Tankard powstało w Lyonie w 1998 r. jako efekt bliskiej współpracy choreografa z artystą wizualnym. Inspirowani muzyka Maurice'a Ravela i atmosferą miasta, Meryl Tankard i Régis Lansac stworzyli bogatą paletę obrazów w pełni zintegrowanych z ruchem tancerzy, których postacie są widoczne dla widza jedynie w sylwetce.

Elsa Canasta w choreografii Javiera De Frutos obchodzi w tym roku dwudziestą rocznicę i jako produkcja była prezentowana przez zespoły w Anglii, Szkocji i Stanach Zjednoczonych. Inspirowana postaciami, wydarzeniami i kolorytem życia towarzyskiego lat 20. XX w. Elsa Canasta to zaproszenie na przyjęcie, gdzie muzyka Cole'a Portera podkreśla zmysłowość i złożoność międzyludzkich relacji, a projekt scenografii Jean-Marca Puissant'a zachęca tancerzy do podejmowania zuchwałych i czasem ryzykownych kroków...

Bilety dostępne są na stronie internetowej opery oraz w kasach biletowych.

informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mariusz Mikołajek o sztuce jako o zastępczym obszarze łaski /wywiad/

Ubecja "aresztowała" jego prace dyplomowe, a tworzenie w trudnych czasach stanu wojennego stało się drogą do wiary. Swoje projekty...

Popularne posty