Do rozpoczęcia Millennium Docs Against Gravity 2024 pozostał jeszcze ponad miesiąc, ale dla osób, które nie mogą się już doczekać tegorocznego festiwalu, Dolnośląskie Centrum Filmowe we współpracy z Watching Closely przygotowało wyjątkową odsłonę spotkań Dyskusyjnego Klubu Filmowego pod hasłem „Porozmawiajmy o artystach”. W programie znalazły się najlepsze filmy z poprzednich edycji MDAG.
Tytuł bloga powstał z inspiracji prozą Brunona Schulza, w której wielokrotnie, w różnych kontekstach, pada to tajemniczo brzmiące słowo, znaczące o wiele więcej niż „składniki”, bo mające rangę metafory, symbolu… Kulturalne Ingrediencje nie jest blogiem monotematycznym, np. książkowym czy filmowym. Łączę w nim wszystkie moje pasje w jedną całość. Znajdują się tu teksty dotyczące literatury, filmu, muzyki i sztuk plastycznych. Ponadto rozmowy z artystami i własne zapiski.To także moje archiwum.
wtorek, 2 kwietnia 2024
DKF W DCF, czyli rozgrzewka przed 21. Millennium Docs Against Gravity
Wtorkowe spotkania Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Centrum” w DCF mają długą tradycję. W tym roku formuła cyklu została odświeżona za sprawą nowych prowadzących. O jakościowy repertuar, dawkę filmoznawczej wiedzy i zajmujące dyskusje po seansach dbają Maciej Stasierski, Mateusz Rot i Michał Hernes, czyli twórcy bloga filmowego Watching Closely.
Kwietniowy DKF „Centrum” upłynie pod hasłem „Porozmawiajmy o artystach”. Na ekran powrócą świetne filmy dokumentalne, które pokazywane były podczas poprzednich edycji Millennium Docs Against Gravity, a w roli głównej wystąpią m.in. Quentin Tarantino, P.J.MDAG Harvey, Miloš Forman czy Agnès Varda.
23 kwietnia, po pokazie filmu „Twarze, plaże”, z wrocławską publicznością spotka się Artur Liebhart, czyli twórca i dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity.
2.04, 19:00 | TARANTINO: BĘKART KINA | reż. Tara Wood
Quentin Tarantino to jeden z najbardziej znanych, kontrowersyjnych i wpływowych reżyserów. Jest marką samą w sobie, a każdy jego film budzi zainteresowanie krytyków i widzów. W filmie Tary Wood poznajemy biografię i twórczość Tarantino, począwszy od jego pracy w wypożyczalni, poprzez wkroczenie do świata kina w roli scenarzysty, aż do zyskania miana jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów.
9.04 | NA WIARĘ. „EGZORCYSTA” WILLIAMA FRIEDKINA | reż. Alexandre O. Philippe
Jak powstawała klasyka horroru? Opowiada o tym reżyser William Friedkin – twórca „Egzorcysty” (nominowanego do Oscara w 1974) i „Francuskiego łącznika” (nagrodzonego Oscarem w 1972). Proces powstania „Egzorcysty” jawi nam się jako tajemniczy i spirytualny. Lekcja o gatunku horroru jest ilustrowana licznymi fragmentami filmu.
16.04 | FORMAN VS. FORMAN | reż. Jakub Hejna, Helena Třeštíková
„Amadeusz”, „Lot na kukułczym gniazdem” czy „Hair” sprawiły, że Miloša Formana pokochali widzowie na całym świecie. Zanim jednak wyjechał do USA, w rodzimej Czechosłowacji zrobił klasyki takie jak „Miłość blondynki” czy „Czarny Piotruś”. Archiwalne materiały nie ukazują jego życia w wyłącznie pozytywnym świetle. To wielowymiarowy, szczery portret nie tylko wielkiego artysty, ale przede wszystkim wyjątkowego człowieka.
23.04 | TWARZE, PLAŻE | reż. Agnès Varda
Agnès Varda, przedstawicielka francuskiej Nowej Fali, laureatka honorowego Oscara® za całokształt twórczości oraz honorowego Cezara. Obok niej znany francuski fotograf, uliczny artysta, graficiarz ukrywający się pod inicjałami JR. Film „Twarze, plaże" jest dokumentacją wzajemnej przyjaźni dwojga bliskich sobie artystycznie i mentalnie osobowości, które dzielą co prawda pokolenia, ale łączą podobne poglądy i postawy wobec życia.
Gościem specjalnym pokazu będzie Artur Liebhart – twórca i dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity, dystrybutor filmów dokumentalnych.
30.04 | PJ HARVEY. A DOG CALLED MONEY | reż. Seamus Murphy
Dziecko z ciekawością przyciska twarz do okna samochodu, w którym siedzą artystka PJ Harvey oraz nagradzany fotoreporter i filmowiec Seamus Murphy. Znajdują się w Kabulu w Afganistanie, jednym z trzech miejsc, do których podróżują. Pozostałe to Kosowo i biedne dzielnice Waszyngtonu. Film to swobodny wizualny kolaż, który odkrywa potencjał twórczy PJ Harvey oraz sposób, w jaki pracuje i zdobywa inspirację.
Każde spotkanie w ramach DKF składa się ze wstępu przygotowanego przez Watching Closely, projekcji filmu oraz dyskusji. Bilety w cenie 16 zł dostępne są w kasach Dolnośląskiego Centrum Filmowego lub na www.dcf.wroclaw.pl.
informacja prasowa
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wydarzenia w Muzeum Narodowym i oddziałach 1.12.2024
W nadchodzący weekend Muzeum Narodowe we Wrocławiu zaprasza na wykłady w ramach cyklu „Kurs historii sztuki” oraz w cyklu „Jakie to ameryka...
Popularne posty
-
Był najchętniej cytowanym współczesnym poetą. A wers "Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą" znają chyba wszyscy. Kiedy 1...
-
Anioły na obrazach dawnych malarzy są piękne, dlatego często zapominamy, że są niematerialne i że ich piękno ma charakter duchowy. Sztuka pr...
-
Swoją przygodę z radiową twórczością Patrycji Gruszyńskiej-Ruman rozpoczęłam od reportażu poświęconego Emilowi Barchańskiemu, który zginął 3...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz