22 września 2021 r. rusza jubileuszowa edycja Międzynarodowego Festiwalu "Maj z muzyką dawną". Podobnie jak w ubiegłym roku, jest to edycja jesienna. Dominować będą kompozycje Georga Friedricha Händla.
Festiwal Maj z Muzyką Dawną obchodzi swój JUBILEUSZ. Główną dominantą tegorocznej edycji Festiwalu jest muzyka G.F Händla.
Ponadto usłyszeć będzie można m.in. koncert z cyklu Music First – Muzyka I Rzeczypospolitej oraz muzykę barokową z Włoch i Anglii.
Publiczności na Dolnym Śląsku proponujemy występy gruzińskich artystów. Adżarski Państwowy Chór „Batumi”, muzykolożka Khatunay Managadze, duet muzyczny Murtaz Basheleishvili (kontratenor) oraz Nino Nishniadze (fortepian) zagoszczą u nas na mocy porozumienia o współpracy między Dolnym Śląskiem i Adżarią.
Zapraszamy do wspólnej podróży w czasy Muzyki Dawnej!
Międzynarodowy Festiwal Maj z Muzyką Dawną to jedyne tego typu wydarzenie kulturalne w zachodniej Polsce, organizowane nieprzerwanie od 1992 r.
Festiwal zajmuje się promowaniem muzyki dawnej – od średniowiecza do baroku – wykonywanej według autentycznych tabulatur i partytur na oryginałach, bądź kopiach instrumentów pochodzących z danej epoki. Każdego roku na Festiwal zapraszane są zarówno zespoły dziecięco-młodzieżowe, jak i studenckie, a także profesjonalni wykonawcy z kraju i zagranicy o dużym dorobku artystycznym.
Koncerty odbywają się w miejscach historycznie związanych z prezentowaną muzyką, dzięki czemu melomani, podziwiając szczegóły architektoniczne i odkrywając muzyczne piękno epoki, mają możliwość odbycia swoistej podróży do przeszłości. Dzięki festiwalowi od ponad 20 lat, każdego maja, muzyka dawna rozbrzmiewa w historycznych przestrzeniach Wrocławia i Dolnego Śląska.
PROGRAM WE WROCŁAWIU:
22 września środa, godz. 19.00
Narodowe Forum Muzyki, Sala Czerwona, Wrocław
Koncert biletowany
Bilety do nabycia na stronie www.nfm.wroclaw.pl
Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Ligia Nowak – harfa
Program:
G.F. Händel
Uwertura do opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Piangero – aria z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Scherza in mar la navicella – aria z opery Lotario HWV 26
Posso morir ma vivere – aria z opery Arminio HWV 36
Koncert B-dur na harfę op. 4 nr 6, HWV 294
Quella fiamma – aria z opery Arminio HWV 36
Se pieta di me non senti oraz Da tempeste – arie z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
25 września, sobota, godz. 19:00
Kościół św. Antoniego z Padwy, Wrocław
Barok hiszpański „De entre bellos candidos accidentes”
Wykonawcy:
Joanna Klisowska – sopran
Enriqe Gomze De Cabrero – skrzypce
Aleksandra Rupocińska – klawesyn
Karolina Habało – skrzypce barokowe
Martyna Jankowska – wiolonczela barokowa
Program:
Andrea Falconieri (1585-1656) Folias echas para mi señora Doña Tarolilla de Carallenos
José de Nebra (1702-1768) Alienta fervorosa
Cantada con violines al Santissimo Sacramento
Recytatyw- Allegro- Recytatyw – Vivo
Bartolomé de Selma y Salaverde (1595 – 1638) – Canzon terza
José de Nebra – Llegad, llegad creyentes
Cantada con violines al Santisimo
Recytatyw – Cantable – Recytatyw- Allegro
Antonio Caldara (1670 -1736) – Trio Sonata op.1 n. 5
Grave- Vivace-Adagio- Vivace
José de Nebra – Entre cándidos, bellos
Cantada al Santísimo con violino
Recytatyw – Andante- Recytatyw- Allegro
26 września, niedziela, godz. 16:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław
Marek Dyżewski – wykład muzykologiczny „Głos ludzi wiary w chorale protestanckim”
27 września, poniedziałek, godz. 19:00
Stary Ratusz, Wrocław
Kapela Polonica, “Miłość w muzyce angielskiego baroku”
Wykonawcy:
Barbara Rogala – sopran
Emilia Kinecka – flety podłużne
Ewa Rzetecka – Niewiadomska – klawesyn
Piotr Młynarczyk – viola da gamba
Program:
Tobias Hume (ok. 1569-1645)
Fragmenty ze zbioru First Part of Ayres na violę da gamba solo
Johann Christoph Pepusch (1667-1752)
Kantata nr 5 Corydon na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: While Corydon, the lonely shepher
Aria: Gay charmer, to befriend thee
Recitativo: The Shepherd rose, he gaz´d around
Aria: Who, from Love his Heart securing
John Blow (1649- 1708)
Suita nr 2 d-moll KL. 26 Ground ze zbioru A Choice Collection of Lessons
Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
Sonata d-moll HWV 367
na flet podłużny i basso continuo
Largo
Vivace
Furioso
Adagio
Alla breve
Andante
A tempo di menuet
Henry Purcell (1659-1695)
Suita G-dur Z. 660
Prelude
Almand
Corant
Lament Dydony When I am Laid in Earth z opery Dydona i Eneasz
J.C. Pepusch
Kantata nr 3 When Loves Soft Passion
na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: When Loves soft passion had usurp’d my breast
Aria: O Love thou know’st my anguish
Recitativo: The God of Love who hear’d my pray’r
Aria: Why shou’d I Love the fair that fly’s me
28 września, wtorek, godz. 18:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław
1.“Średniowieczna muzyka gruzińska” – wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze;
Celem prezentacji jest przedstawienie przydatnych informacji o gruzińskiej kulturze muzycznej w ramach rozwoju historii Gruzji. W ramach rozwoju europejskiej kultury muzycznej opisana zostanie także muzyka Kościoła gruzińskiego. Omówię wspólne i różne cechy, priorytety, które te dwie kultury przyjęły na różne sposoby. Powstanie i rozwój gruzińskiej muzyki profesjonalnej wiąże się z szerzeniem się i ustanowieniem chrześcijaństwa. W Gruzji chrześcijaństwo wraz z paralelą Imperium Rzymskiego zostało ogłoszone religią państwową w IV wieku. Proces formowania się gruzińskiej muzyki kościelnej odbywał się w gruzińskich szkołach klasztornych w kraju i za granicą.
2. Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów
Gruziński duet:
Murtaz Basheleishvili – kontratenor
Nino Nishniadze – fortepian
Program:
G. F. Händel – Lashia Chio Painga
G. F. Händel – Ombra Mai Fu
G. F. Händel – Verdi Prati, Selve Amene
A. Mozart – Mitridate, Re di Ponto. Farnace’s Aria – Va, Leror Mio Paleca
J, Schtrauss – Die Fledermaus (Zemsta nietoperza) – Ich Lade Gern Mir Caste Ein
H. W. Gluck – Orfeo. Orfeo’s aria
J. S. Bach – Erbarme dich, mein Gott (Matthaus Passion)
Sisatura – folk song (Mingrelia)
Karashvili – Isev Shen da Isev Shen (Again you)
Azarashvili – Ra Kargi Khar
G. F. Händel - Minuet g moll
Friedman/Grazioli – Adagio
29 września, środa, godz. 19:00
Sala Wielka Ratusza, Wrocław
koncert z cyklu Music First – Muzyka I Rzeczypospolitej
Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Skład:
Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska – soprany
Daniel Elgersma, Piotr Łykowski – kontratenory
Maciej Gocman, Florian Cramer – tenory
Tomáš Král, Jaromir Nosek – bas
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Fruzsina Hara, Stefan Leitner – trąbki
Přemysl Vacek – teorba
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – violone
Marta Niedźwiecka – pozytyw
Program:
S.S. Szarzyński Sonata a due violini con basso pro organo
M. J. Żebrowski Vesperae in D: Dixit Dominus, Laudate pueri, Laetatus sum, Nisi Dominus, Lauda Jerusalem Dominum, Magnificat
G.G. Gorczycki Tristes erant apostoli; Jesu corona virginum; Completorium
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz