poniedziałek, 11 lutego 2019

Teatr Czterech w Pawilonie Czterech Kopuł we Wrocławiu

Muzeum Narodowe proponowało już wcześniej udane mariaże sztuk plastycznych i teatru (Muzeum Marzeń), ale tym razem powstała stała grupa teatralna - Teatr Czterech, której rolą będzie przygotowywanie perfomensów do wystaw. Jako pierwszy powstał performance do wystawy rzeźb Henry Moore`a.


Teatr Czterech, fot. MN Wrocław

Teatr Czterech to międzypokoleniowy zespół wyłoniony w wyniku intensywnych przesłuchań. Zadanie castingowe zostało tak pomyślane, by jego efekt mógł być częścią finałowego widowiska, bowiem od powołania Teatru do pierwszego wystąpienia twórcy mieli tylko 17 dni. Wieczorne próby w Muzeum, intymna atmosfera obcowania z rzeźbami Henry’ego Moore’a, energie wydobyte z poszczególnych brył i ich współistnienia w przestrzeni wystawy.


Justyna Oleksy, fot. Lucek

Teatr Czterech powołała i prowadzi Justyna Oleksy, edukatorka Pawilonu Czterech Kopuł. Formuła Teatru zakłada performatywne zamknięcia wystaw czasowych.

Performance na zamknięcie wystawy Moc natury. Henry Moore w Polsce, fot. Lucek

Pomysł na powołanie teatralnego zespołu w Muzeum wynikł z potrzeby wielopoziomowego odbioru dzieła plastycznego. Zamknięcie wystawy  „Moc natury. Henry Moore w Polsce”, które miało miejsce 27 stycznia 2019, zostało poprzedzone oprowadzaniem, w czasie którego wypunktowane zostały wątki poruszone potem w teatralnej akcji. Widzowie, prowadzeni głosem i performatywnym dzianiem się między rzeźbami, wraz z aktorami po raz ostatni zobaczyli wystawę w przestrzeni Pawilonu Czterech Kopuł. A potem zgasły światła.

Performance na zamknięcie wystawy Moc natury. Henry Moore w Polsce, fot. Lucek


Kolejne wyzwanie: „Grupa Krakowska 1932–1937” – zamknięcie wystawy nastąpi 31 marca 2019. Już dziś zapraszamy na to wyjątkowe wydarzenie!

Performance na zamknięcie wystawy Moc natury. Henry Moore w Polsce, fot. Lucek

27 stycznia wystąpili:

Róża Gołubowska, Dominika Wesołowska, Gustaw Małecki, Aleksandra Urbanek, Karolina Kowalska, Agnieszka Przyborowska-Mitrosz, Anna Lorenc, Ariel Osiak, Łukasz Kwiliński, Agata Iżykowska-Uszczyk, Lesław Zamaro, Elżbieta Dudź, Barbara Przerwa, Michał Sękowski, Katarzyna Mazurkiewicz, Anna Komsta
zamysł: Justyna Oleksy, kreacja zbiorowa

W przestrzeni wystawy wybrzmiały:
monolog oddzielonego fragmentu, monologi pępka, monolog grzeszny, monolog z (krótkiego) dystansu, monolog gabloty, monolog zwierzęcej siły, monolog psi, monolog kąsający, monolog ba!, monolog kopuły, monolog „jeno wyjmij”, monolog torsu drzewa, monolog z wnętrza, monolog profilu, monolog słonia, monolog kobiety-krajobrazu, dialog zewnętrznego z wewnętrznym, monolog czujnego oka, monolog żądny spojrzenia, monolog otworu, monolog dionizyjski, monologi szczelin

informacja prasowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

21. MDAG - ostatnie trzy dni festiwalu

Przed nami ostatnie trzy dni 21.edycji Millennium Docs Against Gravity w Dolnośląskim Centrum Filmowym. Czego nie można przegapić w nadchodz...

Popularne posty